Rasping teeth

Idag var jag i stallet på morgonen, direkt efter mitt nattpass på jobbet. I 24 minus grader hävde vi oss iväg ner till ridhuset och då hästarna stått inne till 10 imorse pga att vattnet inte skall frysa vid sånna temperaturer trodde jag att han skulle vara mer vild än tam, men icke sa nicke! Jag hade en hund med mig ner som gick alldeles intill mig hela vägen haha.
Väl i ridhuset uppstod dock ett problem som jag gått och väntat på, Z behöver raspa tänderna och vi fick inte tid innan den 20:de, så idag blev det mest "springa runt i det tempo han ville" för att undvika konflikter.
Han är troligtvis lite öm i munnen då han mest ville springa ifrån mig när jag skulle ta igenom halvhalter och förhållningar. Det fick jag acceptera och vi gjorde det bästa av situationen, kom inte riktigt till de målen jag lagt upp och planen ändrades lite mot vad jag skrivit, men jag är nöjd med honom över lag.
 
Kommer ändra hans veckoplanering fram till torsdag en aning, inget kandar för hans del och lite mer uteturer (ifall vädret tillåter) kommer det bli.
Ivrig kille som inte har tid att stå stilla när man tänk ta en bild!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: