Utvärdering; Onsdag

Calle:
Blev ett lösgörande pass på kandaret idag, det är ju en omställning att komma till ett nytt ställe och han är under igångsättning (har haft vintervila på ca 1 1/2 vecka, så inget långvarigt) så det blir mest lite grundarbete denna vecka.
Lät honom jogga igång och kolla runt (han är fortfarande lite skeptisk vid ett av hörnen och de stora dörrarna) och när han började spänna av la jag in lite öppna och skänkelvikning längst med fyrkanten.
Idag var han mer lugn och bekväm även fast det kom o gick hästar om varannat, galoppen var härlig med mycket bakben och jag försökte ha honom i en rund arbetsform hela passet. Avslutade med lite slutor på olika linjer med fint flyt!
Han blir mer och mer avslappnad för varje tillfälle i ridhuset så snart ska vi ta oss till lite andra ställen för att träna på att vara borta men ändå vara avslappnad :)
 
Zäta:
Fick ta en skrittsväng, tanken var att jogga honom i ridhuset med lite bomarbete, men eftersom han ska ta det lite lugnt över jul får det bli mindre ridhus och lite mer lugna svängar ute, det uppskattas kan jag lova!
 
Faray:
Fick en utetur och blev släppt i ridhuset för att göra av med lite energi, KUL sa han :D
 
Hoppas på att kunna ta lite vinterbilder till headern på alla hästar i helgen, även Adrian då jag hoppas på att kunna fortsätta rida honom nån/några dagar i veckan!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: