Kort utvärdering från idag

Idag blev det en 5:e häst på schemat, kul!
 
Calle:
Red på kandaret och la in lite programdelar som övningar, det är ju snart dags faktiskt.
Först lite igång joggning med volter och öppna på fyrkanten, här tänkte jag alltid 1m innanför för att ha koll på yttersidan som gärna far iväg innan rätta formen kommit på plats.
I första galopparbetet lätt jag honom sträcka ut stegen för att komma på sina bakben o la in en övning med förvänd då yttersidan är stor fokus på. Skritt med piruettarbete och sedan travarbete med skänkelvikning, öppna o sluta på linjer i olika program. Förvänd i galopparbetet som i LA:3 o halter/igångsättning till o från alla gångarter.
Jag fick inte riktigt tag på honom som jag brukar,  han var aningen stark och ville inte komma till arbete. Men alla dagar kan inte vara bäst så bara att kämpa på och det kan ju bara gå bättre!
 
Z:
Skulle bara få komma ut och sträcka på sig i skritt så finns inte något speciellt att säga.
 
Adrian:
Tog en sväng ut på en väääääldigt pigg pålle! Fick börja arbeta snabbt för att få honom i fokus, öppna, skänkelvikning och halter i skritt och sedan likadant i trav med övergångar också. I galopparbetet jobbade vi på rakriktningen, eftersom han var så taggad var det svårt att inte få bakdelen över på någon sidan. Stenkoll fick man ha! Supermjuk och fin redan från start, så himla härligt pass även fast det var mycket arbete för att få honom att ha fokus på mig o inte bara dra iväg.
 
Sigge:
Samma som Z i princip, upptaget i stora ridhuset så det var andra i ekipage i lilla och då blir det svårt att longera en busig 4 åring som gärna bockar ett varv innan han travar på! Men en tur ut skadar inte heller, miljöträning är också bra ju.
 
Hazel:
Häst 5 har jag inte suttit på innan så det var spännande, dock red vi bara ut men arbeta kan man ju göra för de.
Kollade gas o broms med lite halvhalter i traven samt skänkelvikning över vägen fram o tillbaka. Galopparbetet blev mest rakriktning o få henne att hålla i gång bakbenen även under samling och längning på stegen.
Fin häst men som kräver ridning för att komma dit också!
 
Det var min dag + mockning o fixa foder till 4.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: