Torsdags trim

Lite sammanfattning av ridpasset på Z idag;
Han var fin och mjuk från start, något "sprallig" i första traven men det godtogs idag då han fått tagit det lite lugnt (inte trimmats i ridhuset iaf) sen träning när jag haft så hög feber.
Då det var 2 ekipage som red lektion kunde jag inte övergå till öppna efter slutan på diagonalen då de red på volten mestadels. Men då övergick jag till en 10m volt efter slutan 1 varv i stället och sedan ut på spåret o om igen. Det fungerade också bra! Jag red sedan bara öppnan från A till X och C till X, det gick super duper och han känns verkligen på gång nu, inte alls ostadig och okoncentrerad utan framåt, arbetsvillig och mjuk!
 
Skulle vara så skönt om man fick ett pass i veckan helt ensam i ridhuset, då kan man göra exakt vad man vill när det behövs, tex direkt! Inte sitta o leta luckor för att kunna göra sina övningar eller se upp på andra.
Men såklart det går att göra allt när man är fler, men det är bara så himla perfekt när man är ensam och vill trimma ordentligt! Eller vad tycker ni?
Jaja, lite dålig utvärdering känns det som. Men överlag ett bra pass med härlig energi som går att jobba med.
Imorgon blir det tömkörning med lite samma tänk som sist, serpentiner i början, övergångar, öppnor, halter osv. I en rund o låg form med bakben o rygg.
 
Trevlig ridning!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: