Utvärdering torsdag!

Calle
Red som jag nämnde i tidigare inlägg på kandaret och började med lite olika serpentinövningar i alla gångarter vilket snabbt gav en lösgjord häst i båda sidor och en härlig energi bakifrån.
Super den sista kvarten av passet och även bra redan från start, nu är det bara att kämpa på så kommer bakbenen redan på en gång i varje pass!
 Jag red även lite byten på diagonalen och 1 m innanför spåret för att ha stadigt tag på båda sidor och inte låta honom falla ut på sargen. Här behövs lite mer styrka för att få till rena byten direkt på signalen, men det finns där och kommer mer och mer allt efter styrkan byggs upp. Sedan lite skänkelvikning, öppna och sluta.
En super övning för att få med yttre sidan var den som jag la upp i förra träningsinlägget på övningar jag skulle testa på idag, den funkade toppen på C.
Så himla härlig i slutet, kommer leva länge på det här passet!
 
Faray
Det blev min lillasyster som red idag då hon varit sjuk och precis tillfrisknat och var jättesugen på att få rida. Hon hängde med mig och Calle ner till stora och trava lite och sedan fick hon rida efter mig när jag red några av serpentinövningarna samt ökningar när jag galopperade lite.
Idag blev det inte någon seriös lektion då hon fortfarande är lite trött efter 10 dagars feber så inga krav hade dom utan mer jogging för skojs skull, kan behövas det också ibland. Speciellt när hon är så liten!
 
 
Zäta
Tömkörde honom och jädrar vad fin, lyhörd, energisk och arbetsvillig han var redan från första steget i ridhuset!
Så himla kul och fortsätter det såhär är vi nog tillbaka på topp snart.
Aktiva bakben med mycket rygg.
Började med lite serpentiner och volter i skritt för att kolla så båda sidor var loss och bogarna på plats, övergick till arbete med övergångar, det kunde vara ex; skritt-trav-halt-trav-skritt-halt-trav-halt-skritt-halt-trav osv.
Han skulle lyssna på mig, göra det direkt på signal i samma djupa form och med samma energi och bakben som innan, vilket han också gjorde. Han var så himla duktig och fin!
Gjorde även samma arbete men la in galopp också, övergångar, ökningar, samling minskade volter, skänkelvikning, öppnor, ja allt var han med på och gjorde kalasbra.
Det talar gott inför träningen för Daniel imorgon, super laddad efter detta pass!
 
Sigge
Sigge fick gå ner till ridhuset med sadel idag för första gången efter sin vila, han skötte sig exemplariskt och var väldigt lydig och lyssnade bra på mig. Såklart man får bocka när man blir släppt första varven på linan, men han vänta tills jag intog min plats och for inte iväg innan jag tillät honom att göra det!
Massa pluspoäng till honom idag.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: