Helt omvänd planering...

Hela anläggningen i hagaby är satt i karantän tills nästa lördag och det startade redan i onsdags, detta beror på att hästar i stallet där blivit smittade av abortvirus. Vi i stallar runt omkring som vistats på anläggningen efter i söndags får därför inte åka till andra anläggningar eller vara i ridhuset på "hemmaplan", det skapar tyvärr problem för mig, inte bara att jag vill trimma mina hästar inför kommande tävlingar utan att ingen är riktigt lika arbetsvillig ute haha!
Jag kan i princip säga att det är håll i dig och så kör vi med Z (när man väl kommit upp), Calle lyssnar väl lite mer och gör som man säger, men det blir inte alls samma fokus och arbete som i ridhuset...
Båda hästarna som verkligen låg på plus-sidan och var superfina i början av veckan, kan ju bara hålla tummarna att det sitter kvar till nästa lördag!
Så jädra typiskt att detta ska hända nu när det inte finns gärden som är ridbara så man iaf kunde fått "trimmat" lite mer än på rak väg, rakt fram. Är ungefär en slinga som är okej och man kan galoppera väldigt mycket på, den tar ca 20 min om man rider trav o galopp mestadels, sen kan man ju vända och rida fram o tillbaka några gånger, men på dag 5 kommer det inte vara roligt att vända runt utan då kommer det bli rena rama livsfarligt! Hahaha...
 
Jaja, bloggen kommer ju inte vara så rolig att läsa när jag inte har så många upplägg eller utvärderingar som ett dressyrpass i ridhuset ger, men självklart ska jag uppdatera om hur jag överlever mina turer ute på monstrena.
 
Imorgon ska Faray få rida en sväng och dela ut påskbrev med Wilma, kameran ska jag komma ihåg o ta med, så bilder kommer förhoppningsvis upp också!
Zäta kommer jag försöka tömköra lite och kanske hitta nån större vändfart och ta lite galopp på volt med lite mer arbete för att hoppas på en lugnare utesväng på söndag. Han kommer jag också försöka gå med ca 30 min + annat arbete, ex tömkörning eller ridning per dag när jag är ledig. Ny planering kommer imorgon förhoppningsvis!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: