Tisdag och fina hästar!

Direkt när jag vakna var det på med ridbyxorna och i med en shake för att sedan fara iväg till stallet.
 
Calle reds först och det var trim i ridhuset som gällde, planen för idag var att rida både enkla linjer som i LB programmen och även kolla på visa delar i msv c programmen. Vi red travarbetet med öppna, volt o sluta på långsidan, det funkade riktigt bra, är slutan som är svår att få perfekt då han gärna flyttar undan för mycket, men efter några gånger fick vi till det riktigt fint och jag hitta snittsen i övergången för att få en jämn start och bra flyt!
Väldigt mjuk, avslappnad och fin häst som hade den där traven jag bara önskade satt på tävlingen nästa gång, stora dörrarna öppnades till traktorn och inte en fena rörde han när jag travade av, väldigt bra pass med lite miljöträning också som är väldigt nyttigt.
Imorgon blir det ett pass på kandar och genomkörare på mer msv delar, sen ska en träning bokas in nästa vecka.
 
Faray stod på tur och det var lite hoppning som gällde då jag kom på att det inte är hoppning i stora ridhuset på fredag som jag planerat in, men vi hade tur att det var det idag så de hann hoppa nånting innan måndag.
Hon fick till några riktigt fina språng/skutt och bara hon hade traven, vägen och mjuk hand såg det riktigt bra ut, bådar gott inför måndagens lilla pay and jump.
Hon har även börjat galoppera och gör det kanonbra, går bara bättre och bättre för varje gång, ser lovande ut.
Första klassen på måndag för dom är en "bomklass" då får hon koll på banan och kan bara trava igenom med bra vägar och låta honom se alla hinder utan att tänka så mycket på att de ska ta sig över ett hinder, andra klassen är 35cm, eftersom dom inte hoppat oxer än hoppas jag att bakre bommarna kan läggas ner, iaf på ena sidan. Annars får vi stryka oss från den klassen och hem o träna!
  Film från förra lektionen, byter fot helt själv och allt ;)
 
Zäta fick myspys och gull haha, imorgon ska han trimmas o gå promenad och sedan får vi hoppa in på träning på torsdag, vi är lite reserv på träningar för Helene Wannerth och eftersom det är Zäta som vart med innan så blir det honom jag har med när jag inte har fast plats själv och kan rida varje gång.
Ska bli kul, har bara ridit för henne 1 gång innan men varit med på träningar hon haft, jättebra verkligen!
 
 
Imorgon är det 6 hästar som ska motioneras på olika sätt, kommer sova som en stock efter jag haft tvättstugan på kvällen haha.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: